משאבה ומסנן טיהור- לשמירה על ניקיון ואיכות המים.

לכל בריכה, לא חשוב גודלה יש משאבה ומסנן לטיהור ושמירה על נקיון ואיכות המיים.

הפעלת משאבה בחורף יש להפעיל 4-5 שעות בלבד, כיוון שהמים קרים, אין הרבה חיידקים במים.
בקיץ לעומת זאת, יש להפעיל כ- 12 שעות במשך היום, חשוב להפעיל בשעות החמות כיוון שאז הכלור והחומרים המחטאים מתאדים והמתרחצים גם הם שוחקים את האיזון במים. חשוב שהמשאבה לא תהיה בסביבה של מים ושהחשמל שלה יהיה מסודר ומוגן בטיחותית. המשאבה לא מפריעה לשימוש המתרחצים בבריכה.

סקימר תפקיד הסקימר בבריכה הוא לאסוף אליו את הלכלוכים הגדולים והצפים, כמו שקיות, עלים ועוד שנתפסים ברשת שלו. הסקימר אינו יכול לטפל במשקעים, לשם כך צריך לרכוש רובוט לניקוי בריכות.
יש לשמור על גובה המים עד לחציו של הסקימר. אם המים יהיו מתחתיו הסקימר ישאב אויר בלבד ויכול לגרום נזק למשאבה. אם המים יהיו מעליו כל החלקיקים המרחפים לא יוכלו להכנס אליו.
בבריכות עם תעלת גלישה צריך לדאוג לכך שגובה המים יהיה מעל השפה והמים תמיד יגלשו.
מיכל איזון אליו נשפכים המים, כך שומר על גובה המים וגם חלק מהלכלוך מגיע אליו בנוסף לפילטר.

איכות המים
איכות המים נקבעת על ידי רמות מאוזנות של PH ושל כלור.
רמת PH יש לשמור על רמת PH בין 7.2-7.6 לשם כך יש ערכת בדיקה (כדורים, סטיקים או מד דיגיטלי), זאת לטובת המתרחץ, אחרת עלול לחוש צריבה בעור, חומציות בפה וכדומה.
יש קשר הדוק בין רמת ה-PH הנדרשת לבין רמת הכלור במים.
באם יש רמה גבוה של PH – הרודת PH תתבצע על ידי הוספת חומצת מלח 32%. אם יש רמה נמוכה של PH ניתן להעלות את הרמה על ידי הוספת סודה קאוסטית או סודה אש – אך רצוי להתייעץ עם מפעיל בריכה מוסמך כיוון שחומרים אלו מסוכנים למתרחץ.
ניתן לרענן את המים גם על ידי הוספת מים לבריכה במידת האפשר.
רמת כלור – רמתו צריכה להיות בטווח של 0.8-2 והוא מיועד לחיטוי המים, נוגד עכירות וירוקת.
במידה והכלור גבוה בדרך כלל הוא יתאדה בקיץ במהירות.
במידה והכלור ברמה נמוכה יש להוסיף טבליות/ כלור נוזלי או גרגירים. המוצר הנוזלי יותר איכותי אך הוא מתאדה מהר ומעלה את רמת ה- PH לכן מגיע בדרך כלל עם בקרים שמווסתים את רמתו (זה בעיקר מה שמייקר אותו מאוד). במרכזי ספא וצימרים יידרשו לכלור נוזלי כיוון שנדרש לחטא ברמה גבוהה ובמהירות את המים. גרגירים מיועדים לשימוש מידי וחזק, לדוגמא בבריכות שהמים ממש ירוקים והעכירות משמעותית כמו אחרי החורף. שימו לב, לא ניתן להשתמש בגרגירים בבריכות עם ציפוי ויניל כיוון שמשנה את ציבעו. מומלץ להתייעץ עם מפעיל מוסמך לפני שימוש באפשרות זו.

מסנןכדי לשמור על תקינות המסנן יש להקפיד לשטוף אותו ולסחרר מים דרכו. בקיץ יש לשטוף אחת לשבוע ובחורף אחת לשבועיים.
אופן הניקוי:

לפני שטיפת המסנן יש לכבות את המשאבה ולהוציא מהחשמל ולסגור את הברזים.
1. לפרק את הסלסלה במשאבה ולרוקן (נתפסים בה חלקיקים קטנים כגון: שיער, עלים דשא סינטטי ועוד).
2. לפתוח את הברזים ולהעביר את הברז הבורר במסנן למצב של Back wash (מסחרר אבנים וחול), מחברים לחשמל ומפעילים את המשאבה – עד שהמים שעוברים בכוסית נקיים. בערך, 1-2 דקות.
3. מכבים את המשאבה בשנית, ומעבירים את הברז הבורר למצב Rins ולהדליק שוב לזמן קצר של כ- 15 שניות בלבד. בתהליך זה מתהדקים החול ואבני הקוורץ.
4. מכבים את המשאבה ומחזירים למצב של פילטר.
5. מפעילים את המשאבה חזרה.
6. בסיום שטיפת המסנן מומלץ לבדוק בבריכה אם גובה המים תקין, ולמלא בהתאם לצורך.